Wednesday, August 24, 2011

kuih ape yang aku tercari-cari masa bulan puasa?

Assalamualaikum :)


dh buka dah semua???? dh kenyang??
haha lpas buka baru la bley update entry2 pasal makanan..kikiki..

kalo tgah puasa takot lemah semangat pulak..menyeksa perot..haha


ape eh kuih2 yg korang suka mase bulan puasa ni??
kalau aku...


TAUHU SUMBAT!!


Ape la yg best sgt kuih ni eh?? aku pun tak tahu tapi aku mmg suka jenis2 cmni n seangkatan,,macam ulam-ulam n pecal..lagipun aku jarang nak jumpa tauhu sumbat ni kalo bukan dalam bulan puasa..

maka,ia menjadi kuih yg 1st aku cari :)


2nd is kuih lopes,,aku tak pasti org eja nama dia lopes atau lopeh atau lopez macam ala J.Lo tuww..

aku mmg jenis manusia yg kerap crave for sweet food..tabiat burok yg sukar dikikis..tahu taj korang,craving makanan manis macam ni la akan menyukarkan lagi proses pembuangan lebihan lelemak..nak wat cmne dah aku sukaa :P







oh ye,,sepupu dia buah melaka pun aku suka jugak!


3rd adalah kuih tepung bungkus..






huisshh,,kuih ni terbaik,,tapi susah nak cari org yg wat btol2 sedap..kalo aku pi balik kedah...singgah sat kat bazar sana..pilih kdai makcik yg muka seasoned jual kuih ni..gerenti sedap wa cakap lu..bukan ape..kuih ni kuih tradisional,,kuih desa laa kate kann..so aku percaya kalo makcik-makcik tua wat mesti sedap,resepi tak lari..






p/s : nak kata taste aku kampung? agak laa..entah aku suka kot makan warna-warna hijao ni smua :)

No comments:

Post a Comment

ape? nak komen ye,silakan! :D