Monday, August 15, 2011

edisi update sekaligus : puasa ke - 9 : penat berkejar-kejaran di dalam rumah

Assalamualaikum :)



okay memandangkan aku tengah cuti yg panjang sebelum menyambung semula pengajianku ke peringkat ijazah..aku je laa yg duduk rumah sekaligus membuat tugasan surirumah..


bangun sahur makan-makan jangan lupa basuh pinggan..

setelah subuh,aku pun berjalan dengan kadar yg lebih laju dari biasa ke katil dan mendapatkan beauty sleep regime aku..*huh?? sapo ajo!! lagi gemok laa kauu lpas makan tidoo*

bangun tido haruslah sebelum tengahari agar dapat mencuci pakaian dan menjemur di depan rumah sambil melayan perasaan bahawa akulah akulah siapa lagi kalao bukan aku gadis yg paling rajin,sopan-santun,lemah lembut,berbudi bahasa~~~ hoiii..panasnye cuaca malaysia puasa2 ni berangan pulak! (heh,ade kaitan?)

setelah itu bermula lah sesi rehat2 di mana aku selalunya menonton tv,lagi2 chanel dva nak melayan movie2 berjiwa dewasa dan kekeluargaan...xlarat nak tgok cite gelak2..sebab puasa -.-"
dan juga melayari mimpi..eh bukan xtido petang..tak tak ye kawan2..saya tidak semalas itu..hehe..tapi saya melayari internet..haha

masuk je pukul 5 tepat mesti tepat sebab aku punctual *sebenarnya,sebab cerita kat tv abes pukul 5* aku pun bergegas ke dapur!!

menyediakan bahan2 masakan dan oleh kerana aku tidak pro dan hebat..maka 1 jam diperlukan untuk aku memotong bawang-bawang yg ada..sayur2..mengunyitkan ikan dan juga ayam...



-.-"
-.-"
-.-"



dan memasak lah mengikut buku resipi yg terbentang luas di hadapan mata..kalao tak ikot resipi rasenye mak abah aku tak lalu makan laa aku masak -.-"

kemudian barulah aku keluar rumah kerana tensyen diperlakukan seperti orang gaji di rumah sendiri..eh tidakkk..tidak sama sekali..tapi aku keluar rumah mengangkat jemuran...

fuhhhhhhhh..padat kan?? motif entry nak tunjuk rajin?? ehhhh tolong sikit..banyak pun takpe!
tidak ye...salah tu..tapi berfikir kalaulah aku yg tengah cuti kena buat semua kerja ni..macam mane laa mak aku buat selama ni??

because,mak aku kerja..beliau balik bersama abah aku je jam dah menunjukkan pukul 6 petang..kadang kala lebih lagi..

sempat ke mak nak masak untuk berbuka??
ayam ikan kalau masih keras di freezer
sempat ke di lembutkan??
malam tu mak nak gi terawih..
balik tu kena basuh baju..sapu rumah..pukul berapa pulak nak tido??


perlu bangun awal pagi untuk masak sahur dan pergi kerja bg mengelakkan kesesak-kan jalanraya...
mana masa rehat mak aku kalau macamtu?????

tu yang aku terpikir..macam mana eh mak buat sorang2 dengan masa yg dia ade setakat seciput tuh....

3 comments:

  1. huhuhuhu


    hye..mira singgah sini ya

    ReplyDelete
  2. perrgghh banyak betul kerja tuh....tu lah..mak kite kadang2 sian kan die...penat pon tangung jawab tak pernah abaikan bagusnya ada emak..heeeh3=)

    ReplyDelete

ape? nak komen ye,silakan! :D