Wednesday, August 06, 2014

Settling down.

"Not having anyone yet, but I'm ready to settle down. Everytime I see kids around, ada rasa macam wanna have mine too"

Luahan member aku, semalam. Terdiam.

"Ehh, kenapa kau diam ni? Selalu nya susah nak diamkan mulut potpetpotpet kau tu. Asal?

"Serius ke kau ni weyh?"

"Serius ahh, aku tak boleh bincang ni dengan family, so aku luah kat member."

"Takde ah, bukan apa, habis study cemana, baru 4th year lagi 2 tahun baru habis. Duit? Kerja? Aset? Dah habis enjoy?"

Fuhh, mantap. Tah cemana tah, aku rasa macam kagum. Ini lelaki tau yang cakap kat aku. So, ada rasa macam rare sikit ah.

Yelah, siapa tak nak setel down awal kan? Lagi lagi kalau yg hati dah dicuri gittew. Mana nak dah masak megi makan hadap dinding, bosan lah bangun pagi dapat text good morning je, boring lah masuk tdo sensorang peluk bantal kan, jeles lettew member sebaya post gambo "thanx hubby/wifey for the date", tambah lagi tetibe gambar "our beloved lil prince/princess" di upload member korang. Hahaha. Panic ke?

Standard lahh..kalau range range umur 23-27.. Kalau muda dari tu,lagi lagi tengah study korang sibuk post stress org tanya bila nak kawen, meh aku belanja terajang. Ahh mengada, pergi belajar sana. Kasi chance abg long ngan kak long stress hal begini. Kekeke.

So member aku tu cakap, dia takde lah dah puas enjoy, tapi dia dah puas enjoy sensorang. Dia nak ada partner enjoy semuanya. Gittew. Alamak sweetnya, rapuh betul lah seorang wanita dengar. Yelah sape tak nak oi. Naseb baek aku kental. Pikir sikit hari je nak balik Kelantan,fuhh. Haha.

So dia cakap kat parents, tapi parents kata tunggu lah habis study dulu. Dia setuju. So sekarang dia tengah saving and searching. Searching partner lah. Konon nya jumpa je terus dia nak ikat,uish sabar bro bertenang.

Dah lah aku terdiam awal tadi dengar confession dia. Ye lah, jarang tu aku dengar. Kalau korang dah biasa, hah biar lah aku nak kagum sensorang. Kendian dia cakap.

"Yelah, takkan bercinta boleh ready, tapi tak planning to settle down. You shouldn't believe such guys, diorang nak enjoy je,maybe"

Thought to ponder.

Plus, before this aku adalah borak dengan abg angkat aku. Dah kawen okay. Senior sekolah dulu. Aku query benda yang sama.
"What if ada guys yang serious tapi terikat to terms habiskan study dulu, should I consider to take him as special one?"

Abg angkat aku kata. Kawan je. Tak payah lebih lebih. Biar sombong sikit. Takut nanti yg serius tu pun jadi tak jadi pulak nak serius kalau tengok perempuan tu senang sangat berkawan. Ehh zass! Jujur abg angkat aku ni. Pastu dia suruh scan elok elok, cari yang memang serius. Sebab, even dia tengah study, if he really wants you, he must plan from the start towards the marriage.

Fuhh. Ketar sebenarnya nak taip perkataan marriage tu. So, aku harap kawan aku yang nak setel down tu. Find a good woman to be your partner. Tak boleh promote kau ni, takot banyak lalat yang nak hinggap, bukan rama rama. Yelah, zaman sekarang ni siapa nak tolak kalau education level macam tu, job promised bila habis belajar, kereta ada, financially stable. Tinggal nak cari rumah dan suri nya.

All the best, buddy.

No comments:

Post a Comment

ape? nak komen ye,silakan! :D