Sunday, May 22, 2011

mencari alasan

Assalamualaikum :)

okeyh,,aku baru laa tanam janji konon2 nye aku nak update blog tiap hari semester baru ni..
tapi aku dh lama bia je blog ni..
bukan apa,,aku busy gila2 weyh ngan persiapan dinner batch aku..
pergh,,last minute preparation ni mmg sakit worr..
tapi everything seems to be fine,,thanx to ALLAH..mmg macam2 dugaan laa kitorg kne survive bfore our dinner happen..

1st factor>>money.wang ringgit laa
ni laa faktor utama dlam segala hal..bukan nk materialistik tapi ape kebenda yg korang ley dapat if xdaak dwit?? susahhh..lagi2 nak deal ngan duit org..tu hak dorang yg kita kne jage..
bagi dorang semua puas ati ngan makanan,acara,hadiah..fuuhh~

2nd factor>>memenuhi hasrat setiap insan
perkara ni aku mmg suka surrender awal2..payah sangat2 weyh..
sebab kita MEMANG xkn bley puaskan ati semua org..len org laen akalnye,ragamnye..
nk ikot kehendak A,nanti B pulak x suka...dhtu,,bila A dan B puas ati muncul lah C yg mengomel xpuas ati..*mengomel ni bukan cm wat muka comel2 tapi bising x ketahuan hala dok kutuk2 plan kitorng* hmm

3rd factor>> respect to each races.
kita kan 1 malaysia..kolej aku pun cmpur2 kaum..jadinya,hal ehwal makanan dan pakaian kne laa titip beratkan so that no one will said yg kitorg ni xtao hormat agama mahupun bangsa sesuatu kaum itu :)

jadi ssetelah aku ulaskan faktor ni..aku nak rehat jap..
i'll come back to update about my dinner nyte!!

tunggu tawwww!!!



teaser gambar untuk post akan dtg :P

No comments:

Post a Comment

ape? nak komen ye,silakan! :D