Thursday, October 06, 2011

hari pertama kerja.

Assalamualaikum :)

hahaha..tajuk cm hebat..
mmg aku terasa hebat..takde lah,bukan apa..
ni pertama kali tahu aku cari kerja dengan sungguh-sungguh..
siap gune resume,promote diri..jual pointer cgpa mase blajar..
oke,tapi aku tak de laa dapat kerja yg berjawatan besar pun.
dah kate aku cari kerja ni pun temporary sebelum aku masuk blajar degree..
insya-Allah~
so nak cari kerja tetap yg bergaji tinggi mmg tak terima laa timing yg aku ada.
sebab aku free dalam lbey 4 bulan tapi less 10 month.
mostly hospital and syarikat pharmaceutical semua nak atleast setahun.
so aku kena laa cari yg retail pharmacy n klinik je yg bley terima orang temporary.
pastuh demi make sure ilmu-ilmu farmasi yg aku blajar tuh maintain dalam kepala
maka aku rela laa bekerja kat tmpat2 berikut..
ye laa dibueknyo masuk dgree nanti,haram tak ingat ape,kes berat!

okeyh,kerja tadi bagi aku sebenarnya takdelah berat sangat,alhamdulillah~
aku kerja dispense ubat pada patient,cashier dan setiausaha doctor saje,
tapi aku masih pening2 lalat sebab guna system computer klinik tuh.
almaklum lah aku practical 2 tempat dulu,dua-dua tak guna system komputer.
guna manual je ha,bace lah tulisan tanhgan doctor yg high art value tuh!
kikiki,,oppsss..termengumpat..

so,hoping for tomorrow lg better than today :)

ok,jom maghrib and dinner jom!

bye~

No comments:

Post a Comment

ape? nak komen ye,silakan! :D